Seyahat İçin Nasıl Para Buldum

ad+1














 (Resim kaynağı: http://sajansunny.blogspot.com.tr)

Merhaba arkadaşlar,
Bu konu hakkında çok soru alıyorum.Zengin miyim? İş olarak mı seyahat ediyorum? Maalesef bunlardan hiçbiri doğru değil.Bu konu ile sorularınıza bir açıklık getireceğim.Öncelikle ben seyahat yapmak istiyorum ve yapıyorum.Ama burada para ile ilgili önemli bir sorun var.Seyahat ne kadar ucuza patlarsa patlasın bu iş için bir miktar para gerekiyor.


Peki benim bu seyahatlere gücüm nasıl  yetiyor? Cevabı basit: Çok çalışıyorum.Paranın hepsini harcamak yerine biriktiriyorum.Bu konuda oldukça tutumluyum.Çoğu insan seyahat hakkında seyahat etmek aşırı maliyetli, ne zaman, nereye giderseniz gidin mutlaka oldukça fazla para harcanır gibi yanlış  bir düşünceye sahip.Avrupa'da ki bazı mekanlar için belki doğru olabilir.Bazı insanlara göre ise bu kesinlikle böyle.Ancak çoğumuz için bu durum doğru değil ve ben neden doğru olmadığını göstermeye çalışacağım.Seyahat ucuz olabilir ve ucuz her zaman kalitesiz demek değildir.

Birine ne zaman ucuz seyahat desem insanların aklına kalitesiz servis, berbat oteller geliyor.Çünkü insanlar genellikle komforlarına aşırı düşkünler.Tabi ki bende kendi komforumu istiyorum.Dışarda yemek yiyorum ve gayet güzel yaşıyorum ve bunlar 12 kişilik yatakhanede yatmak veya hazır makarna yemek değil.Ancak ben tutumlu bir şekilde seyahat ediyorum.Aslında tutumlu diğerinin yerine kullanılabilecek daha iyi bir kelime.Ucuz seyahat etmiyorum, tutumlu seyahat ediyorum.

Evde olduğum zamanlar çalışıp para biriktiriyorum.Her gece dışarı çıkmıyorum ve kaç para harcadığım konusunda dikkatli oluyorum.Seyahati parasal önceliğim yerine koyuyorum.Ve bu puzzle ın en önemli parçası.Paranızı harcamayın.Eğer siz sürekli para harcayan biriyseniz seyahat sizin için bir hayal olarak kalır.Seyahati de bir parasal önceliğiniz yapmalısınız.İlk başladığınız zamanlarda biriktirmenin yollarını aramaya başlamalısınız.Misal Starbucks veya diğer pahalı mekanlardan kaçının.Bunu yapmayı başarırsanız gerisi kendiliğinden gelir zaten.

Ve seyahat sırasında da tutumlu olmanın bazı yolları var:
Uçak biletleri her ne kadar gözünüzde bir ikramiye parası gibi gözükse de bazı kampanyalardan ve erken rezarvasyon avantajlarından faydalanırsanız, aklınıza bile gelemeyecek kadar ucuza getirirsiniz.Hatta o kadar ki yurtiçi yolculuklardan bile ucuza getirebilirsiniz.Bunları yapmak için de interneti kullanmanızı öneririm.

Otel fiyatları ise, eğer ille de en lüks otel olacak diye tutturmazsanız çok ucuz fiyata çok kaliteli oteller bulabilirsiniz ancak uçak biletindeki kurallar bunda da aynen geçerli.Oteller için ise internetten araştırma yapıp ne kadar önceden rezarvasyon yaparsanız o kadar ucuza kaliteli konaklayabilirsiniz.

Seyahat sırasında ise genelde küçük dükkanları tercih etmeye dikkat edin.Büyük ve gösterişli dükkanlar genelde tüketim malzemelerini ortalamanın çok üstünde satıyorlar.Ve yemekleriniz için küçük yöresel dükkanları seçerseniz hem büyük fiyat tasarrufu yapmış olacaksınız hem de en lezzetli yöresel yemekleri kendi sahiplerinden yiyebileceksiniz.

Benim verebileceğim ipuçları bunlar eğer gerçekten dikkate alıp uygularsanız hayallerinizi gerçekleştirmenin ne kadar kolay olduğunu fark edersiniz.Yorumlarınızı eksik etmeyiniz :)

0 yorum: